لایحه قانون حمایت خانواده از تاریخ 22/1/92 اجرایی شد
نوشته شده توسط : محمد حسن ایوبی

 قانون حمایت خانواده از تاریخ 22/1/92 اجرایی شد و روزنامه رسمی کشور این قانون را منتشر ساخت .در قانون یاد شده علاوه بر اینکه مهریه  از حیث تعداد مورد توجه قانون گذار قرار گرفته است , رسیدگی به دعاوی خانواده از حیث صلاحیت دادگاه ها نیز , برای زنان تسهیل شده و محل اقامت زوجه صالح به رسیدگی شناخته شده است .

حضور اطفال با سن کمتر از 15 سال جز بنا به ضرورت و یا دستور دادگاه ممنوع بوده و  همچنین  در صورتی که مهریه زوجه تا 110 سکه باشد می توان از طریق اعمال ماده 2 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی زوج را بازداشت نمود . اما در صورتی که تعداد سکه مهریه زوجه از  110 سکه  بیشتر باشد , برای سکه های زاید نمی توان  در خواست جلب زوج را نمود .

نکته دیگر اینکه ازدواج های موقت را فقط در صورتی که طرفین توافق نمایند به ثبت رسمی هم خواهد رسید . یا  اگر منجر به تولد طفل و یا بارداری شود و یا در ازدواج شرط شده باشد که حتما ثبت شود , در این صورت باید به ثبت برسد.

همچنین در صورتی که ازدواج موضوع این قانون که باید ثبت شود , به ثبت نرسد یا از ثبت ان استنکاف و خودداری شود , برای مستنکف , تعیین مجازات شده است . 

به نظر می رسد که مقررات این قانون با توجه به شرایط روز و وضعیت حاضر جامعه , تنظیم شده و کمک شایانی به حل مشکلات خانواده خواهد کرد البته با توجه به اینکه هنوز در عمل این قانون اجرا نگردیده است مشکلات و ابهامات احتمالی آن کشف نگردیده است که باید منتظر بود و دید که در عمل چه اتفاقاتی رخ خواهد داد .

 این قانون را می توانید در روزنامه رسمی جستجو نمایید .





:: موضوعات مرتبط: اخبار جدید , ,
:: برچسب‌ها: حمایت خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 773
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: